Sunday 26 February 2012

Choco Chip Cookies...AGAIN?


 Yes!!Again!



YUP!!Again!Cookies nie dibuat sebab cousin datang dan IBUNDA suruh buat sebab nak bagi diorg makan..Sebabkan diorg dtg petang dalam pukul 5 petang mcm tu,so IBUNDA decided nak bg cookies and kuih2 yg lain sekali lah..Nak bg nasi macm da tak sesuai ngan waktunya..

So aku ngan adik pompuan aku pun berdentam-dentum la kat dapur gegeh dan tabahkan hati nak meyiapkan benda nie..Benda ni tak susah pun tapi pasal sebelum ni aku ada buat aktiviti lain and adik aku plak baru balik dr belajar driving, so mcm tak hadap sgt nak membuek nyo..Lotih!!!Itu pun IBUNDA request lagi suruh buat cupcake,tapi aku surrender ar pasal tak larat...Siap ja cookies nie,zasss naik atas terus berkeruh..



Resepi kali nie hampir sama ja dgn yg lepas..Untuk rujuk resepi KLIK SINI . Cuma apa yg aku tambah adalah 2 sudu besar susu pekat manis kedalam adunan,nak bagi rasa lemak2 dan aku juga tambah serbuk koko..Aku lebihkan sebab nak bg warna cookies agak gelap sedikit,yg lain sume sama sahajo!!Method pun sama..So takyah runsing!haha



Dan kalau nak dibuat perbandingan,aku lebih suka resepi yang ini ..Masa bake,bau cookies nie semerbak bau seluruh rumah,sampai adik aku ckp apa,(Kita kene bagi kat jiran2 sekali sebab diorg da bau)..hahahha
Kalu nak bg sedap lagi,korang tambah la mcm2 lagi,lagi sedap,...

Ok lah,SELAMAT MENCUBA!

2 comments:

  1. sangat sedap..ari tu ika der bw masa e.t tunang, so kak ayza dah rasa.. (^_^)

    ReplyDelete
  2. hahah...Thanks Kak Ayza..takda la sedap mana,tak terlawan Cik Ami punye.Tue ultimate punyer sedap....

    ReplyDelete