Saturday 25 February 2012

D` Old Skool Marie Choco Balls

Old Skool Ball!





So last 2 or 3 days back, I decided to try the very OLD SKOOL recipe dat I got from the net..These balls used to be my favorite dessert and all.. Sgt la mudah nak buat and in fact aku bawak some of these ke pejabat...The feedback was not bad at all..Biasa la, anything that has something to do with chocolate biasanya tak mengecewakan..

Aku buat choco balls ni dgn adik perempuan aku,aku nak dia pandai buat sume ni nati,nati senang,takda la nak kene beli ja memanjang sebab some of the cookies and cupcakes recipes sgt la mudah..Pejam celik,pejam celik,zasss siap sudah tepampang depan mata...

Yang paling penting KOS sgt la tak mahal, and maybe kalau korang kreatif dpat tambah pendapatan...






Like what the wise man said, first impression counts kan..Same goes to food.Biasanya benda2 yg cantik,garnish yg BOOM BOOM POW,kita akan buat anggapan ianya sedap walaupun lepas makan,rasa macm UBAT GIGI!!Tapi kita jgn la pula berperangai binatang dengan buat mcm tue..Apa yg penting sedap mata memandang dan sedap pula mulut yg merasa...Baru la layak nak KEMBANG HIDUNG SAMPAI KOYAK!....Mcm choco balls aku kat atas nie, hiasan dia very typical ja tapi rasa sedap..(perghhhh puji diri weh!Walalawey!)...Org yg ckp sedap tapi bg aku mcm manis sikit la...

Aku rasa makanan2 mcm nie sesuai untuk buat goodies bag,masa majlis hari jadi anak2  dan yg sewaktu dgnnya la.Bagi aku choco ball nie sesuai 24 jam 7 hari seminggu...hahahah...




Aku juga ada mendapat tempahan dari rakan supaya buat chcoc ball nie untuk dia..Aku terima pun pasal seronok tgk org makan,lagipun tak nak la gemuk sorang,aku nak jugak sabotaj seseorg supaya gemuk sama2.hahahahha....

K lah, harini sampai sini sajo la kisah chcoco ball nie...Pada anda yg nak try,ko google ja,bersepah2 resepi,senang gila2.....Sambil korang mengumpat2 kat celah2 tingkap tue pun ko boleh buat.....


No comments:

Post a Comment