Sunday 18 March 2012

CREAMY CHILLI TUNA PASTA



Ni adalah menu makan malam aku semalam.Pasal aku malas gila nak kuar dan parents aku pun takda kat umah,so aku pun masak la.Resepi ni aku dpat masa g beli barang baking,ada kaunter promotion jenama ANCHOR tgh wat promotion la dan dia bag flyers resepi nie.

So semalam tetiba lapar,aku pun teringat la resepi ni sebab mudah dan bahan2 pun mmg ada dalam peti..Dengan tahap kemalasan yg maksimun ,aku gegehkan jugak diri ni.Tapi aku ada tambah2 la nak bagi sesuai ngan anak tekak kampung aku nie,cili mesti lebihhhhhh..

Ok jom tgk resepi.

CREAMY CHILLI TUNA PASTA

Bahan-bahan
1 ulas bawang putih- cincang
1 biji bawang besar- cincang
180ml Anchor Whipping Cream (sejuk)
1 sudu besar pes cili kering
2 sudu besar empingan tuna- dalam oil punya
secukup rasa garam dan lada hitam
180gm pasta-guna ja apa2 pasta.
1 biji telur rebus
cili potong dan bawang goreng sebagai hiasan

Cara-cara
1. Tumis bawang putih dan bawang besar sampai layu dan kemudian masukkan pes cili.Kacau.
2. Tuangkan Anchor Whipping Cream dan masak lebih kurang 1 minit sehingga pekat
3. Masukkan tuna dan kacau rata.
4. Perisakan dengan garam dan lada hitam
5. Hidangkan pasta diatas pinggan dan tuang sos diatas
6. Hiaskan dgn cili potong dan bawang goreng dan letakkan telur rebus diatasnya.
7.Makan la,apa lagi!



No comments:

Post a Comment