Thursday 29 March 2012

RICH CHOCOLATE BROWNIES

Rich Chocolate Brownies

HAAA!!!!Rich tak?Rich tak?Rich TTTTTTTTTTTTAAAAAAAAAAAAAAKKKKKKKKKK????

Haaaaaaaaa, kawan2 ni plak aku baru buat semalam pasal aku mcm rasa nak makan brownies pasal aku ternampak org makan .haha...Dah tue apa lagi,dark chocolate berlambak2 kat umah, makcik aku (Cik Ami)
yang bagi coklat tu...Dari aku tgk tersadai tah apa2 kat dapur,aku pun gegehla buat malam tue gak,walaupun aku letih gila....

Semanagt kalau dtg,mmg sume nak buat..So masa rajin nie la kita hentam sume benda..Buat brownies nie plak senangnya dan rasanya Ya Allah sedapnya,mmg moist,penuh ngan coklat,rasa lemak...sume rasa la yg ada....Mak ngan adik aku pun cakap sedap..hahah...Family da tentu la puji ekkkk...

Resepi ni korang takyah susah-susah nak pakai mixer,korunk pakai whisk sajor,takpun senduk sajor...Okeh!!!!Jom kerling-kerling resepi kat bawah!

RICH CHOCOLATE BROWNIES

Bahan-bahan
300g mentega-(aku guna marjerin sajo)
80g serbuk koko-(aku genapkan seratus)
300g coklat masakan-(potong2 kecik)
6 biji telur-kacau ringan
350 gula perang
2 tsp esen vanila
100g tepung gandum (ayak)
1 cawan badam cincang
Kepingan badam secukupnya untuk hiasan

Cara-cara
1. Cairakan coklat masakan dgn kaedah double boiler.Ketepikan
2. Cairkan mentega dalam periuk,masukkan serbuk koko gaul rata,angkat dan masukkan gula perang,kacau sehingga rata.
3. Masukkan telur, tepung dan coklat cair,kaup balikkan menggunakan senduk hingga rata.Masukkan badan cincang dan gaul rata.
4. Tuangkan dalam loyang yang telah di sapu mentega dan dialas dengan kertas masakan.Taburkan kepingan badam diatas adunan
5. Bakar pada suhu 150`C selama sejam.(aku punya ada dalam sejam lebih kot)



No comments:

Post a Comment